گروه شوکران چاوش

بازی های ساخته شده

روال طراحی مفاهیم و قوانین یک بازی ویدئویی در مرحلهٔ پیش تولید و طراحی گیم پلی، محیط، داستان و شخصیت‌ها در مرحلهٔ تولید، «طراحی بازی ویدئویی» نامیده می‌شود. طراح یک بازی ویدئویی بسیار مشابه به کارگردان یک فیلم سینمایی است؛ طراحان، رویاپردازان (تصورکننده‌های) بازی هستند و عناصر هنری و تکنیکی بازی را در راستای به حقیقت پیوستن تصورشان، کنترل می‌کنند.

طراحی بازی ویدئویی علاوه بر مهارت‌های داستان‌نویسی به تسلط تکنیکی و هنری نیز احتیاج دارد. معمولاً به طراحی بازی‌های ویدئویی، در صنعت بازی‌های ویدئویی، «طراحی بازی» گفته می‌شود که درجاهای دیگر عبارت عام تری است.

(به انگلیسی: Game art design) به فرایند ایجاد مدل‌های دوبعدی یا سه‌بعدی خام برای طراحی بازی گفته می‌شود. این بخش از صنعت بازی‌سازی زیرمجموعه‌ای از توسعه بازی‌های ویدئویی است. در این مرحله از ساخت بازی، طراح وظیفه دارد تا مدل‌سازی سه‌بعدی را برای شخصیت‌ها، محیط و ... با الهام از شخصیت و محیط واقعی، با کمک ابزارهایی چون موشن کپچر انجام دهد. این فرایند در مدل‌سازی دوبعدی به شیوه‌های آسان‌تر انجام می‌شود.

شرکت چاوش در حال حاضر با داشتن تیم مجرب در زمینه طراحی و توسعه بازی های ویدیوئی در گروه های مختلف کاری (طراح بازی ویدئویی، طراح هنری، برنامه‌نویس، طراح مرحله، صدا، گیم تستر، گیم پلی) به صورت تخصصی به توسعه بازی های رایانه ای پرداخته است.

شبکه‌ی اصفهان جدیدترین و مهم‌ترین دستاورد شرکت چاوش در زمینه‌ی طراحی بازی‌های ویدئویی، پروژه‌ی بازی آموزشی آب و فاضلاب است که به منظور آموزش عادت‌هایی که به صرفه‌جویی در مصرف آب منجر می‌شوند پرداخته است. هدف از ساخت این بازی، اصلاح الگوی مصرف آب در منازل و ترویج روش‌های صحیح مصرف است. بازی همچنین قرار است به صورت یک مسابقه‌ی تلفنی-تلوزیونی، به صورت مستقیم از <پخش شود و فرهنگ مصرف صحیح آب در خانه‌ها را گسترش دهد

تکنولوژی‌های به کار رفته در بازی

تکنولوژی‌های به کار رفته در بازی مطابق آخرین استانداردهای روز بوده و از نظر بصری حتی می‌توان این اثر را با بسیاری از بازی‌های خارجی مقایسه نمود. موتور گرافیکی قدرتمند Unity در کنار نرم‌افزارهای مکمل و تخصص و تجربه‌ی برنامه‌نویسان و تیم هنرمندان چاوش این امکان را فراهم کرده تا بازی علاوه بر زیبایی بصری، پایداری فنی و محتوای غنی آموزشی، به روانی هرچه تمام‌تر اجرا شده و خودش را با انواع و اقسام کامپیوترهای خانگی و لپتاپ‌ها وفق دهد تا افراد بیشتری بتوانند به تجربه‌ی آن بپردازند.

یونیتی (Unity) ابزاری نوین برای طراحی و ساخت بازی‌های ویدئویی است که توانسته میان بازی‌سازان دنیا محبوبیت فراوانی کسب کند و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های قدرتمندش، افراد زیادی از سرتاسر جهان را به سمت خود جذب کند. این موتور گرافیکی که توسط کمپانی Unity Technologies توسعه یافته، برای نخستین بار در سال 2005 معرفی و عرضه شد. تا پیش از در دسترس قرار گرفتن یونیتی، بازی‌سازی به صورت مستقل دشواری‌های فراوانی داشت و بازی‌سازان مستقل ناچار بودند یا از موتورهای گرافیکی بی‌کیفیت استفاده کنند و یا انجین اختصاصی خود را طراحی کنند که این مسئله هزینه‌ها و دشواری‌های فراوانی را به همراه داشت. یونیتی با کیفیت و ظرافت خیره‌کننده‌اش توانست نه تنها از بسیاری از انجین‌های اختصاصی قدرتمندتر و مناسب‌تر ظاهر شود، بلکه حتی رقیبان مهمی چون Unreal Engine را نیز از سر راه برداشت و گوی سبقت را از دیگر موتورهای گرافیکی رایگان ربود. این اینجین در حال حاضر می‌تواند بیست و هفت پلتفرم مختلف را پشتبانی کند و بازی‌های طراحی شده را روی دستگاه‌های بسیاری اجرا نماید. از جمله پلتفرم‌هایی که یونیتی توانایی پشتیبانی از آن‌ها را دارد می‌توان به ویندوز، مک، ایکس باکس، پلی‌استیشن، پی‌اس‌پی، نینتندو سویچ، اندروید، آی او اس و... اشاره کرد. پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف از دیگر ویژگی‌های مهم یونیتی است. این موتور گرافیکی همچنین با پشتیبانی از افکت‌های گرافیکی پیشرفته و توانایی‌های مثال‌زدنی‌اش در رندر کردن تصاویر، توانسته به نخستین انتخاب برخی کمپانی‌های معتبر تبدیل شود. علاوه بر بازی‌سازان مستقل، کمپانی‌هایی نظیر Electronic Arts، Square Enix، Microsoft، Blizzard و... برای توسعه‌ی محصولات خود از موتور یونیتی استفاده کرده‌اند. شرکت چاوش با بهره‌گیری از این ابزار قدرتمند و استفاده از حداکثر پتانسیل آن، توانایی ساخت بازی‌هایی با کیفیت بصری بسیار بالایی را دارا است.